Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

25 juni 2011

Allmän Flaggdag

Om jag har rätt för mig så är Midsommardagen allmän flaggdag. vad det innebär vet jag inte men i min värld så hissar man svenska flaggan om man har en flaggstång.
Har man reklamflaggor så halar man dem och flaggar svenskt istället.
Nej. Jag är inte Sverigedemokrat eller liknande. Jag tycker bara att det är fint när vår svenska flagga vajar för vinden på flaggdagar. Lite av dålig nationalkänsla och kanske slapphet tolkar jag in i flagglöshet och felflaggning, när jag ser det. Men någon stor sak är naturligtvis inte detta.
Kunde idag konstatera att lantbrukare på Söderslätt är duktiga på att flagga idag samt att Malmö stads vaktmästare flaggar duktigt vid Malmö Stadion och andra offentliga byggnader.
Har även konstaterat att bygg och fastighetsföretag är särdeles slarviga på att flagga svenskt. Överallt hänger PEAB,NCC,Skanskaflaggor som om de aldrig hört talas om flaggdagar...
Wihlborgs på Börshuset hade inte heller orkat hala sin flagga och istället flagga svenskt. Dåligt!



Inga kommentarer: